Retourneren

Veel gestelde vragen over retourneren

1. Kan ik een artikel retourneren?
2. Hoe kan ik een artikel retourneren?
3. Hoe geef ik een maat- of kleurruiling door?
4. Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?
5. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?
6. Wat is de status van mijn retouropdracht?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Kan ik een artikel retourneren?

Zichttermijn
Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeld. Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 

Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Hiervoor betaal je nogmaals de verzendkosten. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • Binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • Als het artikel compleet is
  • In de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking. 

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

  • Producten die overeenkomstig jouwspecificaties zijn aangepast
  • Artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

 
2. Hoe kan ik een artikel retourneren?
Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang om de aankoopbon te bewaren. Voor meer informatie verwijzen we je door naar onze algemene voorwaarden.

Retourafspraak 
Je kunt een retouropdracht doorgeven of contact opnemen. Wij nemen contact met je op om een retourafspraak te maken.

 

3. Hoe geef ik een maat-/kleurruiling door?
Wil je een artikel ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. En je nieuwe bestelling geef je gewoon door zoals je gewend bent. Een bestelling van hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling.

 

4. Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?
Je betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van bestellingen. Voor retourneren betaal je ook verzendkosten. Retourneer je de gehele bestelling, dan gelden dezelfde regels. Als je bij een retour een nieuwe bestelling plaatst, brengen wij verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling. Dit geldt ook voor dezelfde artikelen in een andere maat of kleur. .

 

5. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?
Je geld wordt teruggestort op je rekening (exclusief de verzendkosten). Is het meer dan 7 dagen geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is het geld nog steeds niet teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

 

6. Wat is de status van mijn retouropdracht?
Als je meer informatie wenst over de retouropdracht, dan kun je even contact met ons opnemen.